وزارت تعاون، کار و رفاه اتماعی شرکت سرمایه گذاری تأمین اتماعی شرکت سرماه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تأمین (تاپیکو) شرکت سرمایه گذاری صنایع پتوشیمی (piic) شرکت مهندسی و نصب فیرمکوپارس
ایران، شیراز
خیابان قصرالدشت، چهارراه مطهری(زرگری)، پلاک 432

فیرمکو اولین شرکت خدمات مهندسی نفت، گاز و پتروشیمی است که موفق به دریافت استاندارد ۳۴۰۰۰ شد/ دستیابی به استانداردهای بالاتر را هدف‌گذاری کرده‌ایم

فیرمکو اولین شرکت خدمات مهندسی نفت، گاز و پتروشیمی است که موفق به دریافت استاندارد ۳۴۰۰۰ شد/ دستیابی به استانداردهای بالاتر را هدف‌گذاری کرده‌ایم

مدیرعامل شرکت فیرمکو (از شرکت‌های تابعه شستا) در خصوص جایزه استاندارد ۳۴۰۰۰ که شرکت فیرمکو موفق به اخذ آن شد، گفت: جایزه استاندارد ۳۴۰۰۰ جایزه‌ای است که به شرکت‌های رهسپار تعالی خصوصا در زمینه رهبری منابع انسانی اعطا می‌شود. شرکت فیرمکو امسال به عنوان اولین شرکت در حوزه مهندسی گاز، نفت و پتروشیمی موفق به دریافت این جایزه شده است.

به گزارش ایلنا، مهدی رضایی، در خصوص عملکرد دو سال گذشته مدیریت این شرکت و دلایلی که موجب شد این شرکت واجد شرایط استاندارد ۳۴۰۰۰ شناخته شود، گفت: شرکت فیرمکو از سوی ارزیابان این جایزه به عنوان یکی از بهترین شرکت‌های دیده شده از سوی آنها مطرح شد و در بعضی از شاخص‌ها مانند مشروعیت مدیریت ارشد سازمان برای کارکنان و ارتباط مناسب کارکنان با مدیریت ارشد به عنوان شرکتی برتر شناخته شد.

عمده کارکنان در گروه‌های کانونی از بهبود وضعیت شرکت در سالهای اخیر ابراز خوشنودی کرده بوند و به نوعی از این موضوع به عنوان نجات فیرمکو از قهقرا یاد کردند. همچنین شاخص دیگری که بسیار برای ارزیابان جالب و حتی عجیب بود موضوع ستاد کوچک و چابک فیرمکو و شاخص ستاد به صف در حدود ۰۰۹/. درصد بود. در حالی که استاندارد این عدد در حدود ۱۵ درصد است که فیرمکو از این حیث بسیار از استاندار هم بهتر عمل کرده است. همچنین عوامل زیر از دیگر عوامل مهم جهت کسب این جایزه می باشد:

  • علاقمندی و تعلق بالای کارکنان به شرکت
  • توسعه مناسب کارکنان از طریق آموزش و توسعه کارکنان
  • توجه به تدوین ارزشهای سازمانی از سوی مدیریت سازمان و ابلاغ آن به تمامی سازمان
  • ادراک عدالت سازمانی از سوی کارکنان
  • انگیزه بالای کارکنان و تلاش در جهت کمک به ارتقا ارزشهای سازمانی و بهبود عملکرد خود
  • سیسستم حقوق و دستمزد و پرداخت به موقع حقوق و دستمزد
  • توجه به سلامت و بهداشت پرسنل و انجام آزمایشات سلامت منظم
  • مدیرعامل فیرمکو درباره تاثیر رعایت استانداردهای منابع انسانی در بهبود وضعیت کسب و کار در شرکت فیرمکو اظهار داشت: تحقیقات ثابت کرده است که رعایت استانداردهای منابع انسانی باعث بهبود تعلق کارکنان و در نتیجه بهبود اثربخشی عملکرد کارکنان می‌شود. در شرکت فیرمکو شکل‌گیری فرآیندهای منابع انسانی و تلاش در جهت نهادینه سازی این فرآیندها باعث شده بهبود اثربخشی عملکرد، حاصل شود که این موضوع می‌تواند به طور مستقیم در سود سازمان تاثیر گذار باشد.

    وی در خصوص برنامه‌های برنامه‌های آتی فیرمکو در بخش منابع انسانی گفت: شرکت فیرمکو برای سال‌های آینده دستیابی به سطوح بالاتری از استانداردها را هدف‌گذاری کرده است تا سیر صعودی خود را طی کند. از جمله این سطوح می‌توان به همسوسازی عملکرد فرد و سازمان، مانیتورینگ، سیستم نوآوری پروژه‌ها، تیم‌سازی و تقویت روحیه تیمی اشاره کرد.