وزارت تعاون، کار و رفاه اتماعی شرکت سرمایه گذاری تأمین اتماعی شرکت سرماه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تأمین (تاپیکو) شرکت سرمایه گذاری صنایع پتوشیمی (piic) شرکت مهندسی و نصب فیرمکوپارس
ایران، شیراز
خیابان قصرالدشت، چهارراه مطهری(زرگری)، پلاک 432

دکتر رضایی:

فعالیت شرکت فیرمکو پارس محدود به نفت و گاز و پتروشیمی نیست/ در حوزه‌های جدید، ورود کرده‌ایم/ دولت در موضوع اخذ مالیات بر ارزش افزوده همراهی بیشتری داشته باشد

فعالیت شرکت فیرمکو پارس محدود به نفت و گاز و پتروشیمی نیست/ در حوزه‌های جدید، ورود کرده‌ایم/ دولت در موضوع اخذ مالیات بر ارزش افزوده همراهی بیشتری داشته باشد

مدیرعامل شرکت شرکت مهندسی و نصب فیرمکو پارس (از شرکت‌های تابعه شستا) گفت: ما در حال حاضر علی‌رغم تحریم‌ها، خودمان را با شرایط اقتصادی کشور تطبیق داده‌ایم و پروژه‌ها را پیش می‌بریم. البته تدوام فعالیت ما، حمایت بیشتر دولت را نیز می‌طلبد.

به گزارش ایلنا، دکتر مهدی رضایی، مدیرعامل شرکت شرکت مهندسی و نصب فیرمکو پارس در خصوص فعالیت‌های این شرکت در سال جاری گفت: در سال ۹۹ که به سال جهش تولید، مزین شده است، شرکت‌ فنی و مهندسی در کنار تولید کنندگان، نقش بسیار مهمی برای جهش تولید دارند. شرکت فیرمکو در حوزه فنی و مهندسی، تعمیر و نگهداری، تامین نیروهای متخصص در صنایع نفت و گاز و پتروشیمی فعالیت داشته و با توجه به پتانسیلی که در نیروهای ما وجود دارد تلاش‌مان بر این است که بتوانیم حوزه فعالیت‌مان را گسترش بدهیم تا از این طریق، سودآوری بیشتری برای سهام‌داران‌مان ایجاد شود.

وی ادامه داد: به همین جهت در حوزه مدیریت طرح هم ورود پیدا کردیم. خودباوری و نیروهای متخصص  برای ورود به این حوزه را داریم و با رایزنی‌هایی که صورت گرفت برای ورود به این بخش، اقدامات خوبی صورت گرفت و من از مدیران مافوق‌مان تشکر می‌کنم. پتروشیمی آبادان نیازمند یک مدیریت طرح قوی است و شرکت فیرمکو پارس به عنوان مدیر طرح این پتروشیمی به زودی آغاز به کار می‌کند. این اتفاق خوب که در فیرمکو رخ داده، فتح بابی برای حضور بیشتر در این حوزه است.

مدیرعامل شرکت شرکت مهندسی و نصب فیرمکو پارس تاکید کرد: ما محدود به صنعت نفت و گاز و پتروشیمی نیستیم و امروزه در حوزه نصب ماشین‌آلات صنعت کاغذسازی نیز ورود پیدا کرده‌ایم. در حال حاضر شرکت فیرمکو پارس، پیمانکار احداث شرکت کاغذسازی بیستون واقع در کرمانشاه است و امیدواریم در سال ۹۹ این کارخانه به مرحله راه‌اندازی برسد. همچنین در حال رایزنی برای همکاری با یک شرکت کاغذسازی دیگر هستیم تا عارضه‌یابی و تعمیراتش را انجام دهیم و امیدواریم به قرارداد منجر شود. همچنین قصد داریم در صنایع دیگر نیز ورود کنیم، از جمله قراردادی برای تعمیر اساسی ماشین‌آلات یک کارخانه تولید اسیدسیتریک بستیم که آن هم یک موضوع خارج از حوزه نفت و گاز است.

وی افزود: البته کماکان فعالیت اصلی ما در حوزه نفت و گاز پتروشیمی است و این فعالیت را باور داریم و در ریل مناسب خود قرار گرفته است و حتما قصد داریم در صنایع بالادستی نفت و گاز هم ورود کنیم.

رضایی در پایان گفت: ما در حال حاضر علی‌رغم تحریم‌ها، خودمان را با شرایط اقتصادی کشور تطبیق داده‌ایم و پروژه‌ها را پیش می‌بریم. البته تدوام فعالیت ما، حمایت بیشتر دولت را نیز می‌طلبد. از جمله این که نیاز است دولت در موضوع اخذ مالیات بر ارزش افزوده، همدلی و همراهی بیشتری داشته باشد. متاسفانه علی‌رغم این که در مناطق ویژه اقتصادی، فعالیت می‌کنیم اما درگیر موضوع مالیات بر ارزش افزوده هستیم و انرژی ما صرف این می‌شود که ثابت کنیم فعالیت ما در یک منطقه معاف از مالیات بوده است.