وزارت تعاون، کار و رفاه اتماعی شرکت سرمایه گذاری تأمین اتماعی شرکت سرماه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تأمین (تاپیکو) شرکت سرمایه گذاری صنایع پتوشیمی (piic) شرکت مهندسی و نصب فیرمکوپارس
ایران، شیراز
خیابان قصرالدشت، چهارراه مطهری(زرگری)، پلاک 432

رشد 250 درصدی درآمد فیرمکو در 2 سال گذشته/ایجاد بیش از 2 هزار شغل مستقیم/ آماده ورود در صنعت‌بالادستی نفت هستیم

رشد 250 درصدی درآمد فیرمکو در 2 سال گذشته/ایجاد بیش از 2 هزار شغل مستقیم/ آماده ورود در صنعت‌بالادستی نفت هستیم

مهدی رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا درباره وضعیت این شرکت گفت: شرکت فیرمکو قریب 25 سال پیش تاسیس شد. هدف از تاسیس این شرکت این بود که خدمات فنی و مهندسی در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی ارائه دهد. فیرمکو در 25 سال گذشته توانسته بیش از 250 قرارداد را در شهرهای گوناگون کشور به انجام برساند.

مدیرعامل فیرمکو ادامه داد: این پروژه‌ها در شهرهای گوناگون کشور از جمله در ماهشهر، عسلویه، کرمانشاه، تبریز و غیره به اجرا درآمده و در حوزه‌های گوناگون نفت، گاز، پتروشیمی و پالایشگاه در بخش‌های نصب‌، راه‌اندازی، تعمیر و نگهداری بوده است. فیرمکو از نیروهای متخصص برخوردار است و سرمایه اصلی ما همین نیروی انسانی است.

رضایی اظهار داشت: در 2 سال گذشته که توانستیم وضعیت درآمدی شرکت را بهبود ببخشیم و تا 250 درصد رشد درآمدی داشته باشیم. همچنین توانستیم تعداد پروژه‌های شرکت را هم در ماهشهر و هم در عسلویه افزایش دهیم و در حال حاضر در بزرگ‌ترین پتروشیمی‌های کشور در حال ارائه خدمات تعمیر و نگهداری هستیم.

رضایی درباره وضعیت اشتغالزایی شرکت فیرمکو گفت: در حال حاضر بیش از 2 هزار نفر به صورت مستقیم در این شرکت مشغول به کار هستند.

مدیرعامل فیرمکو افزود: اولویت نخست ما در ارائه خدمات، رضایت کارفرما است. در این خصوص موفق نیز بوده‌ایم. در حال حاضر همکاری ما با برخی پتروشیمی‌های کشور نزدیک به 14 سال است که ادامه دارد و وفاداری میان ما و کارفرمایان شکل گرفته است. همچنین رضایت پرسنل و همکاران فیرمکو دیگر اولویت ما است. موضوع دیگر که بسیار برای ما حائز اهمیت است، ایجاد رضایت برای سهامداران شرکت است، یعنی شرکت به سود برسد و این سود، تقسیم شود که این اتفاق در سال گذشته افتاد و انشاالله امسال نیز رخ خواهد داد.

رضایی تاکید کرد: خوشبختانه روند شرکت فیرمکو روند رو به رشدی است. این شرکت در سال‌های 93 و 94 و 95 دچار رکود شده بود. از سال 96 این روند تغییر کرد. در دو سال گذشته توانستیم مشکلات بیمه‌ای و مالیاتی شرکت را رفع کنیم. همچنین تلاش داریم در صنایع بالادستی و صنعت نفت هم ورود داشته باشیم. برای ورود در حوزه نفت، شرکت فیرمکو توان مهندسی، فنی، تدارکات و نیروی انسانی را دارا است.  برای ارائه خدمات مهندسی در صنعت نفت هیچ مشکلی نداریم و این پتانسیل در شرکت وجود دارد.